Waar wordt deze flexibele gasslang voor gebruikt?

Kan iemand mij vertellen waar deze flexibele (gas)slang voor is? Er staat "Hydraflex" op.

Picture for question
3 jaar geleden
2.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
Aansluiten gasstel?
Amadea
3 jaar geleden
De naam verwijst naar water, het is voor een kraan.
TurfGraver
3 jaar geleden
Hydraflex is een merk Amadea.
Ze maken veel soorten slangen (o.a.).
Inekez1
3 jaar geleden
Het is in elk geval een slang voor water en niet voor gas. Gasslangen hebben altijd een gele streep of een gele ommanteling (behalve de bekende zwarte en oranje gasslangen). Waar deze specifieke slang voor is bedoeld weet ik niet. Er lijkt een aftapkraantje of overdrukventiel ofzoiets aan te zitten. Dan kan zijn voor een radiator of voor een geiser, hoewel beide meestal een eigen aftapkraantje hebben.
GeertJan
3 jaar geleden
Dank voor alle reactie's, maar heb het gevoel nog niet het juiste antwoord te hebben zien voorbijkomen. Ook de slangen op de site van alibab zijn niet zoals deze. Waarvoor dient het kleine nippeltje opzij bij de (op foto) linker wartel? Het lijkt erop dat je deze slang 1x kun buigen en vervolgens in die positie moet laten. Dus niet heen-en weer buigen. Dan lijkt het alsof het gaat scheuren. Dus misschien een slang voor eenmalige montage?

Antwoorden (2)

De slang is vrij kort. Je gebruikt ze om gasstellen aan te sluiten op de gaskraan of (afhaneijk van de soort koppeling) een gasfles aan te sluiten op het gas-systeem in de caravan.
Vreemd is echter het zijbuisje bij de linker koppeling.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Is wel een ander slangetje @elder161
Inekez1
3 jaar geleden
De slang bij het antwoord is een gasslang. Te herkennen aan de gele streep. Een slang zonder gele streep of gele ommanteling is altijd voor water, mag nooit voor gas worden gebruikt. De slang uit de vraag is dus géén gasslang.
Zulke slangen tref je aan tussen de gasmeter.