Hoe kan ik het beste 2 gaten in het plafond dichten waar radiatorleidingen liepen?

Met het verbouwen van de keuken zijn er wat leidingen verlegd. De verwarming keuken kwam eerst vanuit de verdieping met leidingen. Nu is alles boven netjes afgedopt, en hebben we plintverwarmingen onder de keukenkastjes.
Maar er zitten nog 2 gaten in het plafond, waar de leidingen doorheen liepen.
Hoe kan ik dit het beste (opvullen en) afdichten?

4 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (1)

Gips of plamuur. Roodband (rotband) heeft een uitgebreid assortiment, in nagenoeg elke bouwmarkt.
jc54
4 jaar geleden
Ritsuka
4 jaar geleden
Hele gat ermee opvullen? Of alleen opening in plafond?
jc54
4 jaar geleden
Als ik het zelf zou moeten doen, dan een "prop" maken van opvulmiddel, van zo'n centimeter of drie, en dat er in duwen. Dus niet het gehele gat opvullen. Eventueel een tweede keer bijwerken om het plafond weer goed glad te krijgen.
paulus811
4 jaar geleden
Ik zou eerst iets in het gat stoppen waar je de rotband tegenaan kunt drukken. Zonder tegendruk wordt het een rommeltje. Je kunt bijvoorbeeld een kurk gebruiken, of er eerst purschuim (echt maar een beetje, want het zet enorm uit) in spuiten. Bij de Action te koop voor 3,49.
Ritsuka
4 jaar geleden
Bedankt! Binnenkort eens klussen
Thecis
4 jaar geleden
Houdt er rekening mee dat stucmiddel (gips dus) niet goed hecht op purschuim. Je hebt kans dat het loslaat. Als je (terwijl de pur nog zacht is) wat hechtband er op legt, gaat het al een stuk beter. (is natuurlijk ook afhankelijk van de diameter van het gat. Als je de pur een paar cm van de onderkant van het gat weghaalt, en de diameter is niet al te groot, zal het wel voldoende hechten aan de wand).