Weet iemand hoe dit 'drukhaakje' heet dat bij oude ijzeren lijstjes zit?

Oude ijzeren fotolijstjes hebben vaak van dit soort ijzeren haakjes, om het glas en het achterkantje tegen te houden. Ik zoek deze dingetjes, maar weet niet hoe ze heten en kan ze daarom niet vinden. Zie foto (hopelijk zijn ze duidelijk genoeg).

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Wissel- of lijstklem.
Omdat het oude ijzeren klemmetjes zijn, is het moeilijk ze nog te vinden. Misschien kan een fotozaak je helpen.
Toegevoegd op 15 juli 2019 20:33: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt. Als ik op deze termen zoek, vind ik inderdaad niets. Ik zal eens naar een lijstenmaker gaan. Fotozaken hebben alleen nieuw spul en waarschijnlijk nog minder verstand van oude lijstjes dan ik.
SimonV
4 jaar geleden
Misschien dat een oud fotozaakje (als dat nog bestaat) iets weet. Anders kun je inderdaad beter een lijstenmaker vragen.
Ik heb nog op Marktplaats gezocht of iemand toevallig een oud fotolijstje met klemmetjes aanbood. Niet gevonden.
Anders kan een handige klusser misschien iets maken van een stukje metaal.