Hoe kan ik het beste tijdelijk mijn schutting/overkapping afdekken?

Hallo allemaal,
Verhaal: Onze aannemer is sinds vorige week begonnen onze overkapping te zetten, helaas heeft hij niet goed de regels gecheckt en wist hij niet dat je een overkapping pas één meter van de openbare weg mag zetten.....
De gemeente kwam “toevallig” langs en zette op het moment dat de overkapping gezet werd alles stil. Nu, Een week later zitten we nog steeds zonder beschutting dus ook onze overkapping is helaas ver te zoeken. Het blijkt dat we de overkapping zeker één meter moeten inkorten en we hier een vergunning voor moeten aanvragen dat zeker 2,5 maanden duurt. De aannemer is niet zo spraakzaam helaas en komt niet met duidelijke oplossingen. Het frame van de overkapping staat er al maar alles is open.
Iemand een voorstel/idee hoe ik mijn tuin het beste kan afschermen en nog een beetje privé in m'n eigen tuin kan zitten?

4 jaar geleden
1.8K
paulus811
4 jaar geleden
Vrijwel in elke gemeente heb je minstens een meldingsplicht van aanbouwen en bijgebouwen zoals schuurtjes etc. Het kan toch niet zo zijn dat er 'maar gewoon begonnen' is? En hoe je prive in je tuin kunt zitten weet niemand hier, want we hebben geen idee hoe je tuin eruit ziet. Maar wellicht kun je tijdelijk rieten vlechtwerk plaatsen, dat is goedkoop en heeft niet een hele stevige montage nodig zoals bijvoorbeeld schuttingen.

Antwoorden (1)

Zet tijdelijk een partytent met zijwanden in je tuin, of een grote parasol met windschermen of schaduwdoeken rondom. Kijk van te voren wel even goed wat de regels zijn in jouw gemeente mbt het plaatsen van een partytent. Soms zijn ook daar beperkingen voor beschreven in de APV, vooral als het gaat om een stuk tuin aan de voorkant of zijkant die grenst aan openbare weg.

Het uitzoeken van de regels en het eventueel aanvragen van een vergunning is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever, jij in dit geval. Dat is niet de taak van de aannemer, tenzij jij hem daar nadrukkelijk opdracht toe hebt gegeven (en hem daarvoor hebt betaald). De aannemer zal er nu ook wel van balen dat hij niet door kan werken. Logisch dat hij 'niet zo spraakzaam' is en niet zelf (gratis?) met alternatieven komt.
Inekez1