Kun je bij het vullen van de cv ketel de slang rechtstreeks aansluiten op de waterstop op de kraan?

Ik heb een blauwe waterstop op de wasmachinekraan aangebracht.
Moet bij het vullen vd ketel deze waterstop eerst worden losgeschroefd van de kraan of kan ik de vulslang rechtstreeks op de schroefdraad vd waterstop vastdraaien?
Zie foto.

Picture for question
4 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan zonder meer. Het kan wel gebeuren dat als je veel water gebruikt (meer dan 15 a 20 liter) je waterstop in werking treedt en het water afsluit. Als je dan de kraan even dicht en weer opendraait, kun je verder gaan waar je gebleven was.
escape