Hoe heet dit onderdeel?

Dit zit aan onze boiler, waarschijnlijk om te zorgen dat er condens kan afvloeien (denken we). Het is kapot, we zijn op zoek naar een nieuwe maar weten niet hoe zoiets heet. De lengte is ongeveer 5 cm.

Picture for question
4 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Inekez1
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
(+)
Maar wel met de opmerking dat de vragensteller goed moet kijken naar het exacte artikelnummer.
De in de link van het antwoord genoemde versie wijkt enigszins af van de versie bij de vraag.
Inekez1
4 jaar geleden
De in de vraag getoonde trechter is kapot (aansluiting onderaan mist). De zwarte dop op de bovenkant is verwijderbaar / verplaatsbaar. De trechter heeft 2 aansluitingen (boven en zijkant), te gebruiken naar gelang de situatie. Schroefdraad voor aansluiting is universele maat voor dit soort dingen. Dat de trechter zelf iets hoger of lager of breder of smaller is, maakt niks uit. Vorm kan zelfs geheel afwijken, als het maar past binnen de beschikbare ruimte. Soms is het een wirwar van leidingen onder zo'n boiler of cv ketel. Link is bovendien ter illustratie. Mogelijk kan het onderdeel elders goedkoper gekocht worden. De vraag was "Hoe heet zo'n ding?" en niet "Waar vind ik exact dezelfde?"
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Klopt !
Vandaar ook de verdiende plus :-)
Steenuiltje
4 jaar geleden
Dank je wel voor het meedenken Inekez1! Ik heb inmiddels een nieuwe aangeschaft en deze ziet er inderdaad heel anders uit, maar dat is niet zo vreemd na 20 jaar.. ;-)