Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heet een ingraafhuis eigelijk echt?

ik zag es een soort ronde plastic ton me een cilinder aan vast en die graaf je dan in zodat alleen de cilinder opening te zien is
de bedoeling is dus om ondergronds een geheime plek te hebben die kan dienen als wijnopslagplaats je maakt het zo:
graaft een groot gat
zet de ton er diep in
graaft het dicht
en niemand weet van die kamer
maar hoe heet dit en welke firma verkoopt dit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
jc54
4 jaar geleden
Lijkt op een perfab kelder.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De versie die jij omschrijft is de Groundfridge van Weltevree, ontworpen door Floris Schoonderbeek.

Het principe van de ondergrondse koelkast is vergelijkbaar met de ouderwetse kelder die vroeger in (of bij) vrijwel elk huis aanwezig was toen er nog geen elektrische koelkasten waren. Een ondergrondse kelder met een soort verborgen ingang (kelderluik) kan natuurlijk op allerlei manieren worden gemaakt, vroeger werd vaak steen en/of beton gebruikt. Het voordeel van de kunststof Groundfridge is o.a. de garantie op waterdichtheid (van grondwater en regenwater) en dat het hermetisch is afgesloten voor ongedierte.
(Lees meer...)
Inekez1
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
In de grote steden niet daar had je namelijk etage woningen die hadden geen tuin of kelder.
Dus echt niet in of bij vrijwel elk huis.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
bedankt!!! dit was EXACT hetgeen dat ik zocht en es zag!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding