waarom zijn binnendeuren allemaal al met voorgeboord slotgat?

ik zoek een stompe deur zonder slotgat om te gebruiken als schuifdeur. Maar alle deuren die ik tegenkom worden met slotgat geleverd. Waarom zijn er geen deuren zonder slotgat verkrijgbaar?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Na veel zoeken kan ik je het antwoord niet geven maar heb wellicht wel een oplossing voor je gevonden. https://www.deurmarkt.com/a-27333923/skantrae-schuifdeurkom/skantrae-lockblock-set/

Antwoorden (2)

De grote merken (Lundia, CanDo etc) die je bij de bouwmarkten kunt krijgen zijn standaard voorzien van slotgat op standaard hoogte. Deze deuren worden in grote aantallen geproduceerd, met allemaal hetzelfde slotgat. De vraag naar deuren zonder slotgat is veel beperkter en voor deze producenten blijkbaar niet interessant.

Er zijn wel degelijk deuren verkrijgbaar zonder slotgat, maar niet van die 'bekende' merken.
Inekez1
4 jaar geleden
De keuze aan deuren zonder slotgat is best groot. Je moet alleen weten waar je zoeken moet. Bijvoorbeeld ALLE deuren van Svedex zijn leverbaar zonder slotgat. Svedex deuren worden namelijk altijd op bestelling gemaakt en als je aangeeft dat je geen slotgat wenst, dan krijg je een deur zonder enige gaten. Zonder meerprijs of langere levertijd.

Een andere manier is een maatwerkdeur te bestellen en dat kan van bijvoorbeeld Austria, Bruynzeel CanDo of Weekamp. Hier geldt hetzelfde voor. Nadeel is de levertijd van gemiddeld 6 weken en een hogere prijs in veel gevallen.

Een simpele oplossing is een slotgatstopper bij een standaard binnendeur te bestellen. Past precies in het slotgat en met een beetje plamuren zie je hier niets meer van terug. Monteer je de deur zo dat het slotgat aan de kant zit die het minst in het zicht is, is dit natuurlijk nog beter.