Hoe los ik het probleem op dat als we een kraan open doen, dat we ongeveer 5 a 10 sec. moeten wachten voor er water uit de kraan komt?

We hebben al een hele tijd, dat als we een (waterleiding)kraan open doen, dat we ongeveer 5 a 10 sec. moeten wachten voor er water uit de kraan komt. Dit probleem doet zich voor bij alle waterkranen zowel warm als koud.
Ik heb al een paar maal alle leidingen leeg laten lopen en opnieuw alles ontlucht.
Helaas blijft dit probleem..
Het waterleidingbedrijf zegt, dat de oorzaak hiervan niet bij hun kan zijn.

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn of hoe ik dit kan oplossen ??

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Bijzonder verhaal inderdaad!

Kan het zijn dat de uw woning op een dusdanige hoogte is dat er eerst een hydrofoor-pomp ingeschakeld moet worden? de afstelling van de drukregelaar van de hydrofoor zou dan eventueel de oorzaak kunnen zijn.