Welke buizen kan ik best gebruiken voor een standaard?

Hi iedereen,

Eigenlijk zoek ik een oplossing om een indoor standaard te maken voor een soort yoga-schommel.
Nu mag de standaard op zich niet zodanig zwaar zijn dat'k'm niet meer kan optillen..
Ik dacht aan PVC-buis, maar dat lijkt me niet stevig genoeg om bvb 80kg + schommel te kunnen dragen.

De soort constructie die ik zou willen hebben:
*toevoeging: ik weet dat ik het zou kunnen kopen, maar ik knutsel graag, en doe graag dingen zelf ipv ze klaargemaakt aan te kopen en enkel de stukjes in elkaar te steken.. Plus; de meeste van die dingen wegen te veel voor mij om te verplaatsen, ik ben chronisch pijnpatiënt met ontstekingen op spieren en pezen..

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

1. Qua stevigheid moet je wel ijzeren pijpen gebruiken, en dan lassen.
2. PVC pijp kan wel, maar dan dik. Minstens 7 cm. Daar zijn ook bochten voor.
3. Aan het plafond hangen. Stevigheid is dan geen punt, en sjouwen ook niet.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het moet verplaatsbaar zijn...
Dus ophangen; nope
Staal; weegt te veel voor mij om te kunnen verzetten in mn eentje
Pvc-buis van 7cm is mss wat groot; ik zoek een oplossing op een andere manier voor smallere buizen. Toch bedankt voor 't meedenken!