Hoe kan ik zilveren sieraden met edelstenen weer laten glanzen, zonder dat het de edelstenen aantast?

Het betreffen hangers, armbanden en oorbellen met echt zilver eromheen gesmeed.
Veel schakeltjes, hoekjes en tierlantijntjes waar je moeilijk tussen komt met een doekje.
Edelstenen zijn: Aquamarijn, Larimar, Maansteen, Amethist, Bergkristal, maar ook parels/parelmoer.

Het zilver is bijna zwart geworden.
- met zilverpoets?
- in een dompelbadje voor zilveren sieraden?
- iemand een idee?

De edelstenen mogen natuurlijk niet aangetast of dof worden. Ook zijn de Aquamarijnen geslepen met vele facetjes.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3K
anneliez
5 jaar geleden
Zoek eens of er een goede juwelier in de buurt zit, en vraag dara eens of ze je kunnen helpen. Die hebben de middelen en de foefjes

Antwoorden (1)

Zilveren sieraden zullen in de loop van tijd dof en zwart worden. Zilver kan worden schoon gemaakt met een zachte zilver-polijst doek. Door een paar minuten te met de doek over het sieraad te wrijven zal de doffe kleur verdwijnen en gaat het zilver weer glimmen alsof het net uit de winkel komt. Na het oppoetsen nog even met warm water afspoelen en daarna af drogen met een droge zachte doek. Het is niet raadzaam zilver in een zilverbad schoon te maken. Vaak is deze manier van reinigen erg agressief en kan het de sieraden aantasten. Zilver is een zacht materiaal dus bewaar zilveren sieraden bij voorkeur opart om krassen te voorkomen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Schijnbaar heb je de vraag niet goed gelezen... of begrepen...