Waar kan ik mijn CV-druk vinden van mijn nieuwe INTERGAS ketel?

Gisteren is er bij mij een nieuwe CV ketel geplaatst. Maar ik kan geen metertje vinden waar ik op kan uitlezen wat de druk op het circuit is. Nu klotst de CV zeker in het begin behoorlijk. Ik ben benieuwd.
Het betreft een INTERGAS HRE

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
10.9K
TurfGraver
5 jaar geleden
Leesvoer (aangezien je de handleiding blijkbaar er niet bij heb gekregen) :
https://www.gebruikershandleiding.com/Intergas-HRE/preview-handleiding-147834.html

Antwoorden (1)

m een goede werking van het de CV installatie te garanderen dient de druk in de installatie bij een koude installatie
tussen de 1 en 2 bar te zijn. Dit is af te lezen op het temperatuur
display wanneer toestel uitgeschakeld is ( - op
service display). Indien de druk tijdens normaal bedrijf lager wordt dan 0,5 bar zal deze knipperend op het
display worden getoond.
Wanneer de druk te laag is dient de installatie bijgevuld te worden. Ga als volgt te werk:
• Sluit de vulslang aan op de drinkwaterkraan en vul deze met water tot zich geen lucht meer in de slang bevindt.
• Sluit de vulslang aan op de vul- /aftapkraan onder aan het toestel.
• Open de drinkwaterkraan en vervolgens de vul- /aftapkraan.
• Vul het toestel en de installatie tot een waterdruk tussen de1 en 2 bar bij afgekoeld water.
• Sluit de vul- /aftapkraan en vervolgens de drinkwaterkraan.
• Ontlucht de installatie en het toestel.
Het ontluchtingspunt van het toestel bevindt zich links boven op het toestel.
De installatie kan via de ontluchtingskraantjes op de radiatoren en/of een ontluchter in de leidingen ontlucht
worden.
• Controleer of de waterdruk in de installatie na het ontluchten nog tussen de 1en 2 bar bevindt, zo niet
voorgaande herhalen.
Moet vaker gevuld worden dan enkele malen per jaar waarschuw dan uw installateur. E
https://www.gebruikershandleiding.com/Intergas-HRE/preview-handleiding-147834.html
Toegevoegd op 29 december 2018 22:56: bron, tekst