Hoe kan je een hor bevestigen zonder te boren?

Ik heb een hor bij mijn raam, maar deze kan ik niet makkelijk bevestigen (en losmaken) omdat het raam zo'n knikarmpje heeft wat je naar binnen dicht moet doen.
Nu heb ik de hor vastgemaakt met zelfklevende klittenband en kan ik hem elke keer los trekken om het raam open en dicht te doen, maar daardoor scheurt het hor heel makkelijk waardoor er gaten in komen.
Ik heb het een tijdje geprobeerd met (schilders)tape erbij, maar doordat de zon op dat raam staat, droogt dat snel uit en plakt het niet meer.

Nu dacht ik aan iets magnetisch, maar ik zie dat de meeste magneetstrips niet op elkaar werken.
Kan ik op een of andere manier 2 niet-magnetische dingen toch aan elkaar vastmaken met zo'n magneetstrip?
Of moet dat dan toch op een hele andere manier?

Het moet wel goedkoop zijn en er mag niet geboord worden ivm huurwoning.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.1K
paulus811
5 jaar geleden
Waarom laat je de onderste 10 cm niet gewoon loshangen, dus zonder klittenband? Dan kun je altijd je raam dichtdoen zonder je gaas te moeten verwijderen. En een klein gaatje moet je toch wel kunnen boren, ook al is het een huurwoning? Als je het huis oplevert, beetje vulmiddel erin en een lik verf en je ziet er niets meer van.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik wil de hor liever niet los laten hangen omdat er dan nog allerlei insecten naar binnen kunnen kruipen. Daar hou ik niet zo van, vandaar de hor. ;) @ Coco, oke bedankt, daar zal ik eens naar kijken!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een hor op maat laten maken is ook nog een optie, dan heb je helemaal geen extra hulpmiddelen nodig.

Antwoorden (1)

2 magneten stoten elkaar af.
Daarom : magneetstripjes op de hor, en dunne staalplaatjes of - stripjes op het kozijn plakken.
( Bizonkit of montagekit ).