kan ik voor de bestaande isolatie tempex platen plaatsen?

ik had vraag mijn zoon heeft de isolatieplaten op zolder kapot gemaakt ik ga nu verhuizen en mijn vraag is zie foto hieronder of ik hiervoor dan tempex platen kan plaatsen zodat het er weer mooi uitziet voor de woningbouw en een goedkope oplossing omdat alle andere erg duur is
isolatieplaat polystyreen EPS die platen wil ik ervoor zetten

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.8K
TurfGraver
5 jaar geleden
Je kunt er voor plaatsen wat je wilt, of de woningbouw er mee akkoord gaat betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Met goed vulmiddel en daarna alles verven is het soms ook wel te repareren. Moeilijk te zien of de schade daar te groot voor is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zijn het deze platen?
https://www.eigenhuisisoleren.nl/ik-wil-isoleren/schuin-dak-isoleren/isover-zoldersysteem/stappenplan/
Als het precies dezelfde zijn, dan hoef je alleen de platen te wisselen.
oa. hier te koop, dan kan je langsgaan om te kijken of het precies hetzelfde is.
https://www.hornbach.nl/shop/Isover-Sonestrong-Pro-100-mm-Rd-2-5-2-98m2/6523887/artikel.html

Antwoorden (3)

Nee daar kan je geen tempex platen op doen. Dit zijn speciale platen en die zul je moeten vervangen anders doet de woning bouw het en dan zul je moeten betalen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De GAMMA Isolatieplaat Polystyreen van 100x50x5cm gebruikt u om daken, vloeren en muren te isoleren. In totaal isoleert u 2,5 vierkante meter met deze verpakking die 5 platen bevat met een dikte van 5cm en een formaat van 100 bij 50cm. De Isolatieplaat Polystyreen heeft een isolatiewaarde van (Rd) van 1,32 vierkante meter K/W en werkt daardoor brandvertragend. De isolatieplaat is bestand tegen temperaturen van -40°C tot +70°C en is bovendien 100% recyclebaar. Daarmee biedt de Isolatieplaat van GAMMA optimale isolatie van uw woning, bedrijfspand of bijgebouw. In de bouwmarkt is dit artikel ook per pak van 5 stuks verkrijgbaar.
Het te plaatsen materiaal zal brandvertragend moeten zijn, en dat is tempex absoluut niet.
jc54
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
wel brandvertragend:
https://www.online-bouwmaterialen.nl/isolatiemateriaal/tempex-eps-polystyreen/tempex-eps-100/
Geëxpandeerd polystyreen (EPS 100), brandvertragend gemodificeerd volgens NEN 6065/6066. Tempex EPS 100 Polystyreen is een karakteristieke en vrijwel altijd witte kunststof, in de volksmond piepschuim genoemd. Het wordt ook wel Tempex of PS-hardschuim genoemd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De Isolatieplaat Polystyreen heeft een isolatiewaarde van (Rd) van 1,32 vierkante meter K/W en werkt daardoor brandvertragend. De isolatieplaat is bestand tegen temperaturen van -40°C tot +70°C en is bovendien 100% recyclebaar.
Dat lijken me geen isolatieplaten, maar een sytsteemplafond.
De maten weet ik zo niet, maar meestal is dat standaard.
Bij een zaak met bouwmaterialen hebben ze ze vast wel.
Ze liggen los in een frame, dus vervangen gaat simpel.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
isolatieplaat polystyreen EPS het staat er toch bij dat dit isolatieplaten zijn wordt gebruikt voor dakisolatie vloerisolatie en wandisolatie
TurfGraver
5 jaar geleden
Rockwool wordt ook gebruikt als dakisolatie maar wat er nu op zit is wat anders. Ook anders dan isolatieplaat polystyreen EPS.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dat msakt n i et uit is maae dat er wat voor zit zodat het er netjes uitziet
TurfGraver
5 jaar geleden
Ik hoop voor je dat de woningbouw er ook zo over denkt. Ben bang van niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kjjk anders eens in de link van mij bij de algemene reacties.
Dit soort platen zijn er op basis van steenwol, maar ook op basis van eps. e.d.
Er zit een dun hard afwerklaagje op.
Snel en goedkoop isoleren en afwerken, maar kwetsbaar.