wat voor hout moet ik gebruiken om de beugels van mijn dakgoot aan te bevestigen?

Ik weet dat ik beugels van met een hoek van 45 graden op de dakspanten kan schroeven. Hiervoor moet ik dan de dakpannen weghalen en op sommige delen zagen in het dakbeschot. Liever kies ik voor de optie om een houten plank te bevestigen onder de dakrand en hier vervolgens muurbeugels aan te bevestigen. Ik vroeg me af of ik hier nog een speciaal soort hout voor moet gebruiken of mag dit goedkoop vuren zijn?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Voor buiten zijn hardere soorten als lariks, douglas, robinia, eiken of kastanje geschikt. Hardhout uit Europa is voor het milieu een betere keuze dan tropisch hardhout.