Hoe deblokkeer ik de gewichten van mijn koekoeksklok?

Toen ik mijn koekoeksklok wou laten werken, heb ik de gewichten helemaal tot beneden getrokken. Dit bleek niet de bedoeling, en nu lijken ze geblokkeerd. De ketting waar ze aanhangen is dus vastgelopen. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Amadea
5 jaar geleden
Kun je een van de gewichten er afhalen?
Ivana
5 jaar geleden
Het moet in de kast geblokkeerd zijn. Gewichten afhalen heeft geen nut. Misschien kan je van onderuit met een haaknaald de ketting te pakken krijgen en terugtrekken . Of misschien kan de kast aan de achterkant open zodat je erbij kunt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als het goed is zit aan de achterkant een klepje wat jij kunt losdraaien .
Open het klepje en dan kun jij naar binnen kijken in de klok .
En hopelijk kun jij dan zien .
Waar het euvel zit .

Antwoorden (1)

een optie de ketting gewichten er afhalen en ook haakje en dan de ketting verder doortrekken en opnieuw inleggen.
ander optie is klok op zijn kop houden in de hoop dat de ketting van het rad komt en je hem zo terug kan trekken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt! Dit zal ik eens proberen!