Hoe kan je vitrage aan elkaar naaien?

Ik heb twee keer vitrage van 120cm breed totaal dus 240cm maar hoe maak je eigenlijk deze aan elkaar vast ?
want ze moeten wel in een spiraal komen, moet je ze dan aan elkaar strijken, heb er namelijk wel strijktape bij gehad.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (2)

Je naait alleen de band bovenin aan elkaar met een klein steekje, de rest hangt als twee losse delen naast elkaar.
paulus811
5 jaar geleden
Als je vitrage per meter koopt, moet je de hoogte van je vitrage meten. Stel je kamer is 230 hoog. Ze hebben dan diverse breedte-maten. Je kiest de maat waar je bij 230 hoogte genoeg aan hebt. Bij voorbeeld 250 cm Bij 230 hoog heb je 236 nodig (6cm voor de omslag waar je het band in verwerkt voor de haken).
Het raam met een breedte van 3 meter? Dan heb je 6,50 meter nodig . Twee maal de maat van je raam voor de plooien en nog een cm of tien voor de zomen aan de zijkant.
Bij vitrage naai je niets aan elkaar. Je naait alleen zomen in de zijkanten.
Ik wens je succes, want vitrage naaien is saai, maar je moet het wel kunnen anders wordt het niks.
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Ne, als je het niet kunt wordt het niets :-) +