Kun je een airco-afvoer aansluiten op dampkapafzuiging?

Onlangs heb ik een mobiele airco gekocht, zoals alle mobiele airco's heeft deze aan afvoerslang. Nu vroeg ik mij af of ik deze afvoerslang ook op de afzuiging van mijn dampkap mag aankoppelen (ik heb in mijn slaapkamer een kast waarachter de boiler staat + de afzuiging zit van de dampkap (een box waar de afvoer van de dampkap loopt + nog 2 plaatsen waar ik nog afvoeren op zou kunnen aansluiten)). Ik heb geen idee of de mobiele airco zal condenseren en eventueel water naar beneden zal laten druppen waardoor deze in de keuken via de dampkap terecht komt.

Ik heb ook twee velux dakramen, kipramen weliswaar maar zou stom zijn om deze open te zetten omdat er om de zoveel tijd wel eens een trein achter mijn duplexje voorbij dondert.. :D

Alvast bedankt
Je kan de box een beetje bekijken zoals dit (afbeelding is van google):

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQNNVBh4TAARJawfH1PPNbBcx83Hvg_u6MprJVH_PYWW1PZw9Fy_g

-Onderste buis zou van de dampkap komen
-Bovenste loopt via het dak naar buiten
-Links/rechts zijn nog open maar hier zou ik de airco willen op aansluiten

Misschien iets duidelijker nu :D

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6K
ronron1212
5 jaar geleden
Je mag op een mechanische ventilatie geen ander mechanische apparaat op aansluiten

Antwoorden (1)

Een mobiele airco afvoer zal niet snel condenseren, er gaat heel veel warme lucht door de afvoer slang.
Waarschijnlijk zal de uitgang te weinig capaciteit hebben en zal een deel van de warme lucht via de dampkap weer je huis in komen.
Zo gaat het mogelijk zelfs als verwarming werken..