Wat kan ik gebruiken om sigarettenrook af te zuigen uit een klein kamertje, 4m bij 3m?

Antwoorden als "buiten roken, niet roken, etc. Etc." Heb ik niets aan :-)

Het gaat om het kantoortje dat mijn moeder gebruikt. En de enige plek in huis waar ze rookt. Niemand heeft daar last van. Behalve wanneer ze daar een paar uur zit. Nu staat er een raam open, maar in de winter is het een vrieskast, dan zit dat raam dus dicht.

Ze zoekt een klein systeem waarmee de rook kan worden afgezogen, maar de kou buiten blijft. Er zit maar 1 roker, en zelden of nooit een tweede (ik dus)...alleen ik ga meestal naar buiten omdat ik last krijg van mijn ogen door de rook.

5 jaar geleden
20.5K

Antwoorden (3)

Je kunt eens kijken naar een ionisator ook wel luchtwasser genoemd. Hieronder een voorbeeld, er zijn ook wel goedkopere te vinden.

https://www.coolblue.nl/product/788725/sharp-kc-d40eu-w.html
paulus811
5 jaar geleden
Als je een gas wilt afzuigen die in een ruimte hangt dan is dit mogelijk door ruimteafzuiging of door puntafzuiging.

Ruimte afzuiging wordt toegepast op badkamers of toiletten.
Er hangt een ventilator in het plafond, die de lucht in de ruimte afzuigt, maar omdat die lucht uit de gehele ruimte afzuigt en niet specifiek de waterdamp of de geur op het toilet is dit soort afzuiging niet effectief.
Men doet iets aan afzuiging, maar de werkingsgraad is uiterst klein.

Als je een stof of een gas uit een ruimte wilt verwijderen moet je puntafzuiging toepassen.
Dat wil zeggen, op het punt waar de stof of het gas vrijkomt, daar moet je die stof meteen afzuigen. Dus voordat die zich in de ruimte kan verspreiden.

Dit in gedachten houdend zou je een afzuigventilator van een badkamer op een statief kunnen plaatsen, zo dicht mogelijk bij de brandende sigaret, of bij de asbak en de afzuigslang die je aan de badkamerventilator vast maakt door een gat in de muur naar buiten leiden. Zoals ook vaak gebeurt bij de afvoer van de afzuigkap in de keuken.
5 jaar geleden
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Dus een afzuigkap boven de computer plaatsen, dat zou een idee zijn. Want daar zit ze altijd.
Wil je de beste tip ooit? Dit heeft mijn leven veranderd. Als je gaat roken of blowen, moet je 1 glas met azijn in de kamer neerzetten. Na een paar uurtjes ruik je niks meer. Nu helpt het je niet echt maar voor de volgende keer.