Oude tegellijm van mijn vinylvloer verwijderen... hoe doe ik dat?

Ik heb bij het tegelen lijm/voegsel op mijn vinylvloer laten vallen. Nog geen idee of ik er nieuwe vinyl wil over leggen of de oude houden, maar dat moet er natuurlijk af. Het hangt er nu drie jaar op.
Ik heb al verschillende producten gebruikt maar het lukt niet goed.
Wat kan ik best doen?
het gaat dus over én lijm én voegsel.

5 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

In de doe-het-zelfzaak zijn verschillende producten te koop. Vraag altijd raad voor je over gaat tot aankoop.
Test ook altijd het product eerst uit op een kleine onopvallende plek om zo eventueel onheil te voorkomen.
Gebruik je liever geen chemische producten en heb je voldoende tijd, dan kan je altijd proberen om de lijmresten af te steken met een plamuurmes. Ook een glasschraper die veelal gebruikt wordt om vuilresten te verwijderen bij glazen kookplaten kan hulp bieden.