Bestaan er golfplaten van 5 meter breed?

Dus de regenafloop 5 meter..?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.7K
LeonardN
5 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? Het mooie van golfplaten is dat je ze juist zo makkelijk naast elkaar kan leggen.

Antwoorden (3)

Nee, van die maat worden ze veel te breekbaar en te onhandelbaar vanwege het gewicht.
jc54
5 jaar geleden
Ja hoor. Ik heb licht doorlatende golfplaten van 5,40 meter op mijn kippenren.
Die waren afkomstig van een fietsenstalling die werd afgebroken.
Welk merk en wie de leverancier is weet ik niet, maar ze bestaan dus zeker.
5 jaar geleden
Ja, polyester golfplaat is verkrijgbaar op rollen tot 30 meter, in verschillende breedtematen. Lengte kun je zelf bepalen. Bij o.a. Hornbach is golfplaat op rol verkrijgbaar in een standaard maat van 2 x 5 meter. Vaste platen zijn verkrijgbaar in verschillende maten tot 5,5 meter lang.

Er is nogal eens onduidelijkheid over wat nou de lengte of breedte is van een golfplaat. Bij vaste platen is de breedte meestal de zijde die bij nok en dakgoot komt, de kant met de golfjes dus. Bij golfplaat op rol is de lengte juist de zijde met de golfjes. Uit je vraag kan ik dan ook niet precies opmaken welke zijde je 5 meter wil hebben, maar beide varianten bestaan. Goed op letten dus als je iets bestelt!
Inekez1