Hoe kan je Ikea keukengereistang en toiletrol hanger ophangen zonder te boren?

Wij hebben onlangs een Ikea keukengereistang gekocht. Het is een zilveren stang die aan de muur bevestigd moet worden door middel van schroeven. Nu willen wij de stang graag ophangen, maar dan zonder te boren. Dit geld ook voor de toiletrolhouder,die ook met schroeven bevestigd moet worden aan de muur, maar wij willen onze muur niet beschadigen.

Weet iemand hoe wij dit het beste kunnen doen, de stang en de rolhouder ophangen zonder te boren?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.7K
Inekez1
6 jaar geleden
Wat is de reden dat je niet wil boren? Moet het later zonder 'schade' verwijderd kunnen worden? Dan is plakken op behang een groter probleem dan even 2 gaatjes boren, ongeacht waarmee je gaat plakken. Een wc rol is niet zo zwaar, maar afhankelijk waar je de keukenrail voor wil gaan gebruiken zou ik toch eens nadenken over het gewicht dat er aan komt, de plaats waar je die wil ophangen etc. Zonde van je servies als de rail met alle opgehangen spullen toch naar beneden komt en alles wat op het aanrecht eronder staat aan diggelen gaat.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Al die plakzooi, gebruik ik niet meer. Na verloop van tijd valt het toch naar beneden, bijvoorbeeld de pleerolhouder...en dan klapt hij op je tegelvloer, gelukkig muur niet beschadigd met boren...maar vloer wel door vallen. Zelfde geldt voor een stang waar je keuken spullen aan hangt. Dat is bij elkaar behoorlijk zwaar. Gaatjes boren in tegels is eenvoudig. Meet waar je wilt boren, teken dat af. Neem een drevel en plaats de punt van de drevel waar je wilt boren. Sla met beleid met een hamer op de de drevel, totdat je door het glazuur van de tegel bent. Boor nu rustig met een steenboor het gat. Belangrijk: rustig en met beleid en geen klop of hamerstand gebruiken. Zo heb ik diverse toilet accessoires opgehangen, keukenrekjes, douche rekjes, de douche stang, badkamer kastjes, verwarming badkamer. Geen enkele tegel gebroken.

Antwoorden (3)

Ik denk dat klevende spijkers hier wel geschikt voor zijn.

Zie bron voor een link, deze zijn voor onder ander metaal en tegels geschikt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb even gekeken er staat een review dat het snel kapot gaat:( en ik zie dat deze
zowel boven als onder de stang gaat uitsteken. Ons keuken is trouwens heeft behang.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/ijzerwaren/ophangsystemen/tesa-klevende-spijker-voor-behang-en-pleister-2-x-1-kg/5553372 Deze is voor behang.
Deze gebruik ik overigs zelf en heb er na ruim een jaar nog geen problemen mee gehad. je zou ook dubbelzijdige tape gebruiken dan moet je kijken naar een sterke soort. Een winkel als praxis, Formido, hornbach etcetra kan je hier goed bij helpen.
Je hebt tegenwoordig hele sterke dubbelzijdige plaktape. Maar dan moeten beide oppervlakten wel egaal glad zijn
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb trouwens gekeken en er zijn ook klevende schroeven, maar die zijn speciaal voor baksteen. De toiletrolhouder is trouwens sjuntorp toiletrolhouder, en in die toiletrolhouder heb ik schroeven en er moet pluggen in de muur, dus kan ik gewoon ook die klevende schroeven gebruiken ipv die pluggen en schroeven?
Pattex heeft een middel 'Geen spijkers en schroeven'. Ik gebruik dit regelmatig voor van alles en nog wat, want het maakt een oersterke verbinding. Je moet uiteraard wel een deel hebben op de stang/hanger waar je de lijm op kunt doen, soms zijn de bevestigingspunten hol. Je zou dan kunnen overwegen om het eerst op een mooi plankje te schroeven en dat plankje vervolgens met Pattex aan de muur te bevestigen.
paulus811