Mijn keukenkraan lekt ,er vloeit zwart spul uit, wat kan dat zijn?

De sifon lekt wss. Nu komt er onderaan mijn kast allemaal vies zwart spul uit. Wat is dit?
Is dit gevaarlijk, asbest? Is een oud huis, maar nieuwe keuken. Geen idee of het nieuwe leidingen zijn... is een huurhuis

Toegevoegd na 41 seconden:
Het lukt niet om een afbeelding toe te voegen...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6K
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik denk dat het gewoon viezigheid is. Achter die kastjes kun je eigenlijk nooit schoonmaken. Daar ligt een hoop stof. Nu met lekkend water spoelt dat stof mee.

Antwoorden (1)

Het zwarte spul is geen vloeistof, maar zijn kleine vaste deeltjes die met het water mee drijven. Het lijkt op zaagsel van kunststof wat achter je kastje is gevallen tijdens het zagen van een buis of tyleen waterleiding (van die zwarte kunststof waterleidingen). Het zou ook materiaal kunnen zijn van het kraangat of gat voor spoelbak in je aanrechtblad. Geen asbest in elk geval. Gewoon met een doekje schoonmaken en goed droogmaken, want je kastjes zijn van spaanplaat en zuigen het water op.
Inekez1