Iemand een idee hoe ik aan een lange fotoplank kan komen?

Lengte minimaal 240 cm. Eikenkleur. Ik vind alleen kleine maten. Of heeft iemand een goed DIY idee?

6 jaar geleden
2.8K
TurfGraver
6 jaar geleden
Meerdere tegen elkaar aan?
lucius0605
6 jaar geleden
Ben bang dat je dan naden blijft zien.
TurfGraver
6 jaar geleden
Je zou met meubelpaneel zelf aan de slag kunnen om een plank te maken?
Rugtas24
6 jaar geleden
steigerplanken zijn 5 meter lang. Ik heb meerdere gedroogt en verwerkt in meubelstukken. Key element is het drogen, dat duurt wel een jaar. Google maar hoeveel centimeter hout droogt per jaar. Je kunt de plank, net als in mijn geval, schaven om een perfecte oppervlak te krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe lang is lang?
TurfGraver
6 jaar geleden
"minimaal 240 cm"
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Latten zijn tot zeker 4m80 te koop. Bij de houthandel, noet bij de bouwmarkt.
Voor een idee hoe: Praxis voordemakers.

Het beste antwoord

Eiken planken zijn standaard tot 5 meter te koop.

De betere houthandelaren kunnen die ook in de lengte zagen.
Even kijken welke maten je precies nodig hebt,
Maar het zal iets van:
6 cm achterrand
12cm onderkant
1cm randje voorkant.
dat kan uit één plank van 20 cm breed.
(of als groter uit 25 of uit twee planken van 15)

Eventueel laten schaven
Schuren zo glad als je het wilt
Beetje houtlijm en een paar schroeven en klaar. (ook dit kan je laten doen)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
lucius0605
6 jaar geleden
Goed plan waar ik denk ik echt mee aan de slag ga. Bij de bouwmarkt hebben ze prima planken in een leuke kleur en ook een zaagservice. Thanks!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik dacht dat ze in de meeste bouwmarkten alleen platen zagen en geen planken, maar dat kan je altijd vragen. Is soms ook maar net wie je treft.
succes