Waar kan ik een werkblad op maat laten maken?

Ik wil een zwart werkblad over de wasmachine / vaatwasser / droger plaatsen, maar het blad heeft dan nogal afwijkende maten. 80 diep en ongeveer 285 lang. IKEA en GAMMA verkopen wel werkbladen, maar niet diep genoeg. Iemand enig idee waar ik wel een zwart werkblad met deze afmetingen kan vinden?

6 jaar geleden
1.8K
TurfGraver
6 jaar geleden
Bijvoorbeeld:
https://www.pkxhandelopmaat.nl/producten/werkbladen-aanrechtbladen/
TurfGraver
6 jaar geleden
Nog één:
https://www.houtmerk.nl/epages/62524618.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62524618/Products/%22Wenge_Lamel%20%2A%22/SubProducts/%22Wenge_Lamel%20%2A-0114%22

Het beste antwoord

Als er geen gat voor een spoelbak in gemaakt hoeft te worden kun je ook standaard boarddeuren gebruiken. Verkrijgbaar in 78 of 83 cm breed en lengte van ruim 2 meter. Een naadloze oplossing van 285cm zal lastig worden, of heel kostbaar. Boarddeuren kun je gewoon bij de bouwmarkt krijgen en een potje zwarte verf ook.

In plaats van een boarddeur kun je ook een plaat mdf of multiplex op maat laten zagen bij de bouwmarkt (maximale lengte 244cm, dus je hebt 2 stukken nodig).

In plaats van schilderen kun je het geheel ook beplakken met zwarte plakfolie, eveneens te krijgen in de bouwmarkt. Dat zit vaak wel op rollen van 3 meter, dus als je de naad tussen 2 platen dicht plamuurt kun je met de plakfolie er toch 1 geheel van maken. Het is een beetje werk, maar veel goedkoper dan een echt werkblad-op-maat.
Inekez1
6 jaar geleden
lucius0605
6 jaar geleden
zonder twijfel het beste antwoord. Mogelijk kan ik wat met MDF platen. En de plakfolie om de naad weg te werken ook top idee. En inderdaad veel minder duur dan een werkblad-op-maat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
MDF en boarddeur gebruiken voor werkblad wat vochtig kan worden lijkt me niks. Gaat aan alle kanten uitzetten en word na loop van tijd echt lelijk. Ik zelf heb bij de Hornbach iets op maat laten zagen, zo duur is dat niet. Hooguit alleen nog een rolletje plakstrip nodig voor de gezaagde kant.
Inekez1
6 jaar geleden
Lucas, je moet inderdaad het mdf of board wel afwerken met een waterdichte laag. Dit kan met verf of met een rol grote plakfolie dat in een keer over het gehele blad, de randen en de naden gaat. Een standaard blad op maat (kleiner dan de standaard maat) laten zagen is niet duur. Maar vraagsteller wil het blad juist groter dan de standaard maat.
Inekez1
6 jaar geleden
Omdat er ook een vaatwasser onder komt is het wel slim om ook de onderkant van het blad te behandelen. Komt er wel eens vocht op het blad (natte was of natte vaat) dan is het verstandig om rondom de naden dichte te kitten zodat er geen vocht achter het blad kan komen. Dat zou met een 'echt' keukenblad overigens ook hebben gemoeten.