Wat kan een oorzaak zijn van gaten in plafond?

De eerste foto is zoals het eerst was, op de tweede foto hetzelfde gat nadat het bruine verwijderd is. Het gaat om meerdere gaten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.8K
LeonardN
6 jaar geleden
In eerste instantie zou ik zeggen lekkage, maar dat is meestal groter en geeft een gelige kleur geen donkerbruin tot zwarte kleur. Daarnaast zou je dan druppels waarnemen. Zouden het brandplekken kunnen zijn? Opzettelijk met een peuk ingebrand? De tweede foto staat er (nog) niet bij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik gok roest. Het donkere puntje in het midden, is dat van ijzer?
Roest is niet magnetisch, maar metaal wel, je kan het met een (sterke kleine) magneet controleren.
LeonardN
6 jaar geleden
Roest klinkt logischer idd.
Kees10
6 jaar geleden
Zo te zien is het plafond van beton en is het bruin van roest
Is er ijzer te zien van de wapening?
Als dat zo is zou dat afgeschermd moeten worden v d buitenlucht om het roesten te stoppen

Antwoorden (1)

termieten of houtworm!