welke schroefdraad zit in een 13 mm boorkop ?

ik heb een boorkop die ik wil gebruiken om een draaibankje voor dobbers ( hengelsport) draaien/schuren van balsahout. Hiervoor heb ik een as nodig van 20 cm. met aan èèn kopkant schroefdraad om de boorkop er op te monteren. Het draadgat is 12 mm of 1/2 " maar het is geen metrische M12. ook kan ik er niet in met een spoedmeter. Is er een standaard draad voor deze koppen?

Op de kop zelf staat; 1.5 - 13 mm 1/2 - 20 UNF

6 jaar geleden
5K
svetivlas
6 jaar geleden
Bedankt. Heb geen verstand van die Engelse maten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor materiaal voor een zelfgemaakte houtdraaibank kan je goed terecht bij Baptist in Arnhem.

Het beste antwoord

Wat je zelf al aangeeft in je vraag: 1/2 - 20 UNF, staat voor 1/2 inch UNF met een spoed van 20 gangen per inch.
UNF staat voor: Unified fine thread, the fine thread series of the Unified Thread Standard.
Dit verwijst naar de volgende pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Thread_Standard
jc54