Hoe maak ik mijn schoenen goed schoon?

Ik heb m'n nikes al in de wasmachine gegooit en 1 dag laten drogen, terwijl het opdroog begon de vieze (voetbalzweet) geur weer terug te komen. Vanzelf drogen duurde voor mij te lang dus heb het daarna ff met de fohn gedaan wat gewoon werkte, en de geur zit er alsnog in... moet ik het nog een keer wassen? Of een speciale zweetgeur deo ofs kopen of zolen los van de schoen in de was?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
dudemeister
6 jaar geleden
ik zeg een woord - nou ja twee
Baking soda (US versie dan he - geen bakpoeder van Dr Oetker)
- kijk bij de Jumbo voor die oranje pakjes - merk Arm&Hammer - plm €2
je kan het echt overal voor gebruiken, in jouw geval zweetkakken ed
goochel er maar es op, ik heb het standaard in huis
ps extra tip maak een papje met een beetje water en borstel de witte rand van je sneakers in en dan blinken ze weer als new na afspeolen.
succes verzekerd

Het beste antwoord

. Waspoeder kan in je schoenen blijven zitten, dus gebruik vloeibaar wasmiddel. Je kunt ook wat azijn toevoegen om vieze geuren te verwijderen, evenals een kleine hoeveelheid dennenolie om de schoenen te desinfecteren.
Als je dennenolie toevoegt, zorg dan dat het product dat je gebruikt voor tenminste 80% uit dennenolie bestaat.

Gebruik een mengsel van warm water en een klein beetje vloeibaar wasmiddel en schrob je binnenzolen voorzichtig met een zachte borstel of lap. Verwijder na afloop het overtollige zeepsop met een spons en laat je binnenzolen volledig aan de lucht drogen voordat je ze weer in je schoenen doet.
Als je binnenzolen nog steeds onfris ruiken, stop ze dan in een zak met zuiveringszout. Schud de zak zodat het gehele oppervlak van de zolen met zuiveringszout bedekt wordt en laat de zak een nachtje liggen.
Als je binnenzolen daarna nog steeds onfris ruiken, laat ze dan enkele uren weken in een mengsel van twee delen azijn op een deel water. Laat ze vervolgens een tijdje weken in een mengsel van warm water, zuiveringszout en een essentiële olie, zoals tea tree olie of dennenolie.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vieze schoenen doe je het beste in de vaatwasser. Het nadrogen aan de waslijn.