Waarmee gerecycled plastic te lijmen?

Heel zelden is plastic gewoonweg niet te lijmen. Met geen enkele lijm, zo lijkt het wel.

Nu zegt men dat gerecycled kunststof niet te lijmen is. Is dit waar? Zo niet, waarmee dan wel?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Gerecycled plastic is voor een groot deel polyethyleen. Plastic zakjes en dergelijke. Dat is niet te lijmen, maar kan goed gelast worden met hetzelfde materiaal. Een regelbare verfföhn​ met een dun mondstuk is daar zeer voor geschikt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. Ik denk idd dat je gelijk hebt. We hebben dit ook al eens gedaan met van die draad die op kleur te krijgen is, met een zelf gemaakt mondstuk. Het gaat nu alleen om een veel kleiner werkstuk. Heb je toevallig ook ideen hiervoor? Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn twee oplossingen voor kleine werkstukken:
- een heel klein heteluchtmondstuk. In de elektronica worden heel kleine smd onderdelen met hetelucht gesoldeerd.
- Spiegellassen. Dat wordt vaak met buizen gedaan. Een gepolijste plaat wordt verhit in de las geplaatst en er direct tussenuit getrokken. Op deze manier wordt ook draad of bijvoorbeeld tochstrip gelast.