hoe maak ik een betonplaat?

in de loods heb ik 2 "gleuven"van 60cm diep , 80cm breed en 10meter lang.
om deze helemaal vol beton te storten heb ik veel te veel beton nodig.
vanaf de bovenkant zit er aan beide zijden op 7 cm. een inkeping. is het mogelijk daar een constructieplaat op te leggen daarop ijzerwerk en daarop beton storen. zodat je gewapend beton krijgt.? is dat mogelijk en is dat sterk genoeg? iemand een andere suggestie?

7 jaar geleden
1.1K
ronron1212
7 jaar geleden
Maak eens een foto?
ronron1212
7 jaar geleden
Gewapend beton maak je niet met een ijzerenplaat maar met beton ijzer dat zijn staven en die moet je aan elkaar vlechten
https://www.google.nl/search?q=betonijzermatten&tbm=isch&gws_rd=ssl
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Sterk genoeg waarvoor ?
(wat loopt /rijdt er overheen?) E.e.a. is ook afhankelijk van de dikte en het soort beton, de hoeveelheid ijzerwerk en de constructie /vlechtwerk daarvan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron: "Gewapend beton maak je niet met een ijzerenplaat " Dat zegt hij toch ook niet?!? Lezen blijft een lastig dingetje. Zie: "is het mogelijk daar een constructieplaat op te leggen daarop ijzerwerk en daarop beton"
^^^^^^^^
ronron1212
7 jaar geleden
@RoqueTrader mag je wel zeggen wat wat staat er
mogelijk daar een constructieplaat
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een constructieplaat wordt waarschijnlijk OSB o.i.d. bedoeld.
Dat is 18 mm dik en dus blijft er ruim 5 cm over voor het beton.
Of dat dik genoeg is bij standaard beton is afhankelijk van eroverheen moet . Met een redelijke heftruck durf ik het al niet te zeggen. Het beton moet wel goed op de rand liggen.
Er mag geen OSB tussen zitten, OSB zal wegrotten en dat zakt je betonplaat. Ik zou het beton dikker maken,
de plaat kan je vanaf de bodem ondersteunen met latten.

Antwoorden (1)

Ik zou gewoon die sleuven bijna vol met zand storten en daar eventueel een (gewapend) betonnen vloertje op storten.

Je betonnen plaat hangt dan niet als een brug over een gat, maar kan gewoon de krachten naar het zand overbrengen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Dat zand zal echter alleen als bekisting dienen.
Het zal achteraf ietsjes inklinken en net geen contract meer hebben met het beton.
(ervan uitgaande dat het beton perfect moet aansluiten met de rest van de vloer) Puin kan ook, er is iets van 8 m3 nodig, mogelijk zelfs gratis te regelen.
Op dat puin moet dan nog wel een laagje zand.