Brom in de verwarmingsradiator, wat te doen ?

In mijn centrale verwarming heb ik sinds 2 weken soms een bromgeluid in een radiator op de 1e verdieping. Als ik dan de radiatorkraan op die radiator een beetje verdraai dan is de brom weg. Ontluchten van de radiator heb ik geprobeerd. Wat kan ik tegen dit bromgeluid doen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.3K
fremar
7 jaar geleden
alle andere radiatoren al ontlucht?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En als je die radiatorkraan helemaal open laat staan?
Goeie kans dat de brom dan wegblijft, maar dan wordt het waarschijnlijk te warm daar. Nieuwe radiatorkraan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor alle input, ik heb de andere radiatoren ook ontlucht en nu treed de brom voorlopig niet meer op.

Antwoorden (1)

De pompsnelheid verlagen of meer radiatorkranen openzetten.