Hoe kan je een beschadigd kunstleer (zwarte) zetel herstellen of camoufleren?

Hallo,

ik zit met een vervelend probleem, ons zetel (hoeksalon van 260 x 260 cm) is nog geen 2 jaar oud en het is al beschadigd, er zitten kleine scheurtjes in en ik vroeg mij af of dit op de één of ander te herstellen is?

Of bestaan er bepaalde soorten stickers o.i.d. die de kleur en look van de zetel kunnen nabootsen om het te camoufleren? Een zetelhoes voor dit type zetel (hoeksalon) weet ik ook niet of dat bestaat en als dit bestaat zal het wel heel duur zijn denk ik? Ben wat radeloos :|

In bijlage heb ik een aantal foto's toegevoegd om een idee te geven.

Ik kijk in ieder geval heel erg uit naar jullie reacties, alvast bedankt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik krijg de ingezoomde foto's niet op de site, je kan het terugvinden via de onderstaande links:

https://s30.postimg.org/pt3e2vcep/20161214_180312.jpg

https://s29.postimg.org/8il767v4n/20161214_180332.jpg

https://postimg.org/image/cimlsni7r/c1436944/

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
59.4K
Antoni
7 jaar geleden
De winkel waar je deze zetel hebt gekocht, weet vast een oplossing, lijkt je niet? Heb je geen adviezen voor het onderhoud gekregen toen je de zetel kocht?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja de winkel kan het herstellen maar dan moeten ze heel dat hoeksalon meeslepen en het kost heel veel geld.

Antwoorden (2)

Als de bank zwart is, zou je de beschadigingen kunnen proberen te camoufleren met kachelpoets. Ik poets mijn beschadigde zwarte schoenen daar altijd mee en alle beschadigingen zijn weg. Denk er aan: goed uitpoetsen en daarna nog even met een witte doek bewerken om te controleren of het niet meer afgeeft, anders krijg je het aan je kleding. Kachelpoets is op internet te koop. ik gebruik Zebraline. Je kunt het voor allerlei dingen gebruiken en je hebt zelfs hoogglans na uitpoetsen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja maar dit zijn lichtje scheurtjes, er zitten kleine gaatjes in, dat zal toch niet helpen???
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, je zult het daarmee alleen kunnen camoufleren, maar dat zal met iedere middel zo zijn, zo ook wat Inekez1 zegt. Alleen een meubelstoffeerder zal het kunnen verhelpen door de stof opnieuw te vervangen.
Waarom vraag je de leverancier niet om een oplossing? Per slot van rekening is de bank 2 jaar oud, terwijl je er vanuit mag gaan dat deze langer meegaat. Tenzij het door onjuist gebruik is gekomen.
Tear Aid stickervel kun je op maat knippen en op de beschadigingen plakken. Het is transparant, maar je ziet natuurlijk wel dat er plakkertjes op de bank zitten. Heel erg stevig! Wel opletten dat je de goede koopt, er is Tear Aid type A en type B. Voor kunstleer (skai) heb je type B nodig. Te bestellen via internet en te koop bij de meeste buitensportzaken, watersportzaken en soms bij de bouwmarkt.

Als je geen plakkertjes wil kun je Bison Rubber Repair gebruiken. Transparante lijm, geschikt voor kunstleer en voor heel veel andere materialen. Ook te koop bij de bouwmarkt, online en in hobby-winkels. (Let op, Bison Rubber seal is iets anders!)

"Bison huishoud en hobbylijm rubber repair 50 ml
Reparatiepasta voor het repareren beschermen en waterdicht maken van 1001 zaken. Ideaal voor het lijmen, afdichten en opvullen van: rubber, leer, textiel, neopreen, diverse kunststoffen (zoals Hypalon®), hout, metaal of keramiek. Uitermate geschikt voor het repareren van: (sport)schoenen (zolen en hakken), laarzen, handschoenen, slippers, (hockey)sticks, opblaasbare voorwerpen (zoals boten, luchtbedden) van rubber of zacht PVC, regenpakken, reistassen, wetsuits, duikuitrusting, tenten, (paarden)zadels, decoratie-artikelen, autolichten en het verstevigen van stiknaden. Ook voor het opvullen van naden en kieren."

Vergelijkbaar materiaal is Stormsure lijm, Seam Seal, Seam Grip of Silnet. Laatste 3 worden veel gebruikt bij tenten, maar zijn ook bruikbaar op kunstleer. Verkrijgbaar bij buitensport- en kampeerwinkels.
Inekez1