Kan je een WTW Ventilatie zelf reinigen?

Is het mogelijk om mijn WTW unit zelf te reinigen? Ik vervang bijvoorbeeld de filters en maak de binnenkant schoon. Wat moet ik zelf nog meer doen zodat hij weer helemaal schoon is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Nee , alleen de filters vervangen is niet voldoende.
De professionele reiniger :
- Blaast het systeem door
- meet de afzuigcapaciteit
- reinigt motor
- reinigt alle luchtkanalen
- stel de ventilatieventielen bij.

Deze handelingen kun je het best aan een professional overlaten.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan allemaal prima zelf als je een beetje handig bent.
Erna55
7 jaar geleden
Hoe meet je de afzuigcapaciteit zonder aparatuur ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vraag gaat over reinigen,
maar ook daar is wel iets op te verzinnen:
Vuilniszak op een buis tapen en meten hoe snel die leeggezogen wordt.
Niet super nauwkeurig, maar dat is ook niet nodig.
De warmtewisselaar reinigen, in bad of in de douche, de ventilatoren reinigen en de ventielen. Als je de filters regelmatig hebt vervangen, zijn de kanalen redelijk schoon gebleven. De afstelling hoeft niet gecontroleerd te worden als er niets is veranderd aan de ventielen.