Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe verwijder je vast geplakte foto van glas?

Hoe krijg ik vast geplakte foto's van het glas? Ik heb het uren laten weken met sop, zonder sop, nagellak remover.... Heel moeilijk om de laatste laag van het glas te krijgen. Schuren geeft krassen op het glas.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
durex glijmiddel

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Met een schraper of (keramische) kookplaatreiniger ; dat is een soort scheermes in en houder, waarmee je uitstekend e zonder krassen stickers, kauwgom, aanbrandsels en dergelijke van glas kunt verwijderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoudelijk-en-schoonmaak/reiniging/handy-keramische-kookplaat-schraper

Action heeft ze volgens mij ook.

Toegevoegd na 9 uur:
Stickervlekken krijg je overigens ook prima weg met olie ; en één van de beste manieren om dat goed te laten intrekken, is ze in te smeren met pindakaas. Dan moet je het er de volgende dag zo af kunnen spoelen. Maar eerlijk gezegd geef ik de voorkeur aan de krabber ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eens met @Marleen, maar oplosmiddelen kunnen daarbij helpen.
Goedkope nagellakremover bevat 70% aceton, dure nagellakremover zal niet goed werken. Je kunt ook nog schoonmaak-alcohol (apotheek) of terpentine proberen. Dasty (verkrijgbaar bij de Wibra) wil ook nog wel eens helpen. In alle gevallen geldt: wrijven helpt niet, een schraper wel (die zijn vaak bedoeld voor een glazen fornuis).
Zelf heb ik nog Chloroform staan als oplosmiddel, maar daar kom je niet gemakkelijk aan, misschien bij een apotheek na invulling van wat verklaringen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een vast geplakte foto kun je het beste met de sticker verwijderbaar van H G gebruiken. Het ruikt naar ace ton maar het werkt echtgoed. https://www.agradi.nl/hg-stickeroplosser-250-so.htm?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=%5BNL%5D%20-%20Productnamen&utm_term=hg%20stickeroplosser&utm_content=HG
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding