hoe haal ik een lijmlaag van een betonmuur af ?

wij hebben onze oude keuken gesloopt en de tegeltjes van de achterwand gesloopt. nu blijft er nog een lijmlaag zitten. deze moet er helemaal vanaf en het oppervlak moet glad worden voor de nieuwe tegeltjes. hoe verwijder ik de lijmlaag en maak het oppervlak het beste glad ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
-sloophamer met brede beitel
-brede beitel en een hamer of moker
-een schep of spade (klinkt raar naar met een spade kan je flink kracht zetten en de muur het kan hebben) bij een zwakke (oude) muur zou ik het laten zitten en er een dun laagje overheen smeren.
Kan met gips maar vaak beter met cementgebonden stucmortel:
https://www.karwei.nl/assortiment/beamix-stucmortel-500-lichtgrijs-20-kg/p/B356632
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beter bijvoorbeeld deze nemen bij een dun laagje vanwege de minimale laagdikte.:
http://www.knauf.nl/show/nl/product/item/12,19,47,685/Nieuw:-LSP-650?details

Antwoorden (1)

Probeer eens een verfafbrander om de lijm te verhitten en dan met een verfkrabber er af schrapen.
met een behangstoomapparaat lijm zacht gemaken en met een plamuurmes eraf geschrapen.
Ging prima
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
slechte bron, waar een reactie wordt gegeven door iemand die volgens mij niet weet wat tegellijm is en het over gewone lijm heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van mij een min :( Ik ben het eens met Jackd, op deze manier verwijder je geen tegellijm, eraf bikken met hamer en beitel is de enige optie als het er echt af moet. Tegellijm heeft een cementachtige structuur, dat los je niet op met een behangstomer en een plamuurmes.