" staat voor inches.

Op verschillende websites kan je omreken van inches naar centimeters.

2 inches is 5,08 cm
4 inches is 10,16 cm
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In Nederland staat " niet voor inch maar voor duim, wat overigens ongeveer dezelfde maat is als een inch. Dit was streek-afhankelijk: een Amsterdamse duim is 2,57393636 cm (11 Amsterdamse duim is 1 Amsterdamse voet);
een Franse duim is 2,7 cm;
een Gelderse of Nijmeegse duim is 2,7 cm;
een Hondsbosse en Rijpse duim is 2,4 cm;
een Rijnlandse duim is 2,61 cm;
een Vlaamse duim (gebruikt in de kasselrij van de Oudburg: het Land van Waas, Gent en Dendermonde) is 2,54 cm. https://nl.wikipedia.org/wiki/Duim_(lengtemaat)
Antoni
7 jaar geleden
Ik krijg het vermoeden dat ik een strikvraag heb beantwoord...
Antoni
7 jaar geleden
Lees overigens in plaats van "omreken" "omrekenen".
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Lumber#Dimensional_lumber is het 3.8cm bij 8.9cm , aangezien het minder is dan 2 bij 4 inches (namelijk 1.5 bij 3.5 inch)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ volgens iedereen die hout verkoopt ook.