Waar kan ik een crucible / smeltkroes kopen?

Ik wil metalen smelten zoals aluminium, koper, tin, zink, zilver noem maar op

welke smeltkroes moet ik kopen en waar zijn die te koop?

waar moet ik op letten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K
Erna55
8 jaar geleden
Je moet erop letten dan het smeltpunt hoger ligt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan wat? @Erna55
Erna55
8 jaar geleden
Het smeltpunt moet hoger zijn dan datgene dat je wilt gaan smelten.
Omdat de vraagsteller metalen wil smelten aluminium, etc en "noem maar op ",
Dan zal het smeltpuntpunt hoger moeten zijn dan "noem maar op " .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Duidelik @Erna 55. Anders zou het geen smeltkroes kunnen zijn.
Zat nl vroeger in mijn automonteursopleiding
Materialenkennis en gereedschapsleer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zou je mij vertellen waar ik een smeltkroes kan kopen? met waar op letten bedoelde ik meer, smeltkroes materiaal en smeltkroes ...''preppen''
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Neen. Anders had ik wel een antwoord gegeven.

Antwoorden (1)

Fa. Drijfhout in Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ervaring met dit bedrijf?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste pHeisenberg, misschien gek dat ik pas na 9 maanden reageer, maar ik zat toevallig mijn oude antwoorden na te kijken, waardoor ik nu pas uw laatste vraag zag. Blijkbaar worden niet alle reactie's door Goeievraag doorgestuurd. Foutje. Waarschijnlijk bent u al op de website van Drijfhout geweest of hebt al contact met ze gehad en misschien bent u inmiddels daar ook al geslaagd. Mocht dit niet het geval zijn, Drijfhout is een groothandel en een begrip in de edelmetaalbranche. Zij zijn gespecialiseerd in gereedschappen, fournituren, machineriën en alle benodigde materialen voor de edelmetaalbranche, zoals juweliers en edelsmeden, en ze bestaan al zeer lang. En ja, ik heb ervaring met Drijfhout, ik heb daar in het verleden vaak gekocht. Alleen hadden ze toen nog geen webshop, dus moest ik naar Amsterdam. Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd.