Welk type kraanaansluiting is dit?

Ik ben opzoek naar een nieuwe kraan zonder draaiknoppen (mengkraan) met de aansluiting zoals op de foto.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wordt een hele klus; je zal nieuw koper 15 moeten aanleggen wil je een gangbare kraan erop aan kunnen sluiten...
ronron1212
8 jaar geleden
Een heel rare aansluiting
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Komt het koude water nu uit de muur? en waar gaat de aansluiting op het T-stuk nu heen (of vandaan)? is de aansluiting op de kraan zelf de aanvoer voor warm water? ik zie zo'n mengkraan voor het eerst.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb het idee dat de twee witte buizen de warm en koudwater leidingen zijn. Klopt dat @Flash1 ?
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Als dat zo is dan denk ik dat je de kraan gewoon kunt afkoppelen en dan de leiding die nu op de kraan zit (de voorste tussen de twee knoppen in) kunt aansluiten op een muurplaat. De achterse leiding zit zo te zien al op een muurplaat. Dan kan je op de twee muurplaten gewoon een moderne mengkraan zetten. Maar dat word dan wel een soort badkraan tenzij je het met van die flexibele slangetjes wil gaan doen. (Lelijk!) Het zal niet het mooiste resultaat geven omdat je nog steeds de leidingen ziet zitten, maar het is wel de snelste en makkelijkste oplossing.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk een mengkraan van een kleine keuken boiler. Is gewoon te koop. Maar, laat eens een foto zien, van wat er boven hangt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zo te zien is het de aansluiting voor een keukengeiser, daar kun je lastig een normale mengkraan op aan sluiten (wellicht zoals hierboven beschreven, maar dat wordt lelijk). Bij speciaalzaken (dus niet de bouwmarkt) verkopen ze wel speciale mengkranen. Oudere geisers hebben vaak een lagere waterdruk en willen nog wel eens afslaan waardoor de mengkraan slecht of niet werkt. Het is dus wel de moeite waard om naar een speciaalzaak te gaan en na te vragen wat in jouw geval de beste optie is
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is vast geen geiser, maar een oude close-up keukenboiler met glazen pot.
Een geiser slaat overigens alleen af als het membraam kapot is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kranen voor een close-up boiler zijn bij iedere sanitair handel te koop.

Het beste antwoord

Dit lijkt mij een oude geyser aansluiting , hierop kan je geen mengkraan op aansluiten..als je dat wilt doen zal je nieuwe aansluit punten op de muur moeten maken hart afstand 12 of 15 cm. win advies in bij gamma of praxis of iets dergelijks wat je nodig hebt ,Succes