Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een laagpolig tapijt gebruiken als ondervloer voor een houten vloer? De vloer eronder is waarschijnlijk zachtboard op beton.

Het zou gemakkelijk zijn als ik het tapijt kan laten liggen, en scheelt me het kopen van een ondervloer.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
ronron1212
8 jaar geleden
Nee dat kan niet je hebt dan een bewegende ondergrond.
paulus811
8 jaar geleden
Het kan wel, ik heb een vakantiehuisje waar het laminaat over het tapijt gelegd was, maar het is een voedingsbodem voor schimmels en kan op den duur muf gaan ruiken. Ik heb de hele boel eruit gehaald en nieuwe ondervloer en laminaat gelegd. Als de vloer gelijmd is kun je een tapijtstripper huren. Anders in banen van een halve meter snijden met een stanley mes en lostrekken. Je kunt deze klus maar één keer goed doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik zou het tapijt weghalen. Ook laagpolig tapijt geeft mee. Niet veel maat wel wat. Daardoor kan het laminaat op de verbindingen breken en dat maakt je vloer op den duur onefffen. De ondervloer van zachtboard zou je kunnen laten liggen. Hoe er rekening mee dat deze niet isoleert en je dus snel een koude vloer hebt. Bij de bouwmarkt is ook redelijk goedkope ondervloer te koop dat je over het zachtboard zou kunnen leggen. Dan blijft je vloer wat aangenamer. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding