Hoe heet een deursensor waar geluid uit komt zodra de deur open gaat?

Hallo,

Je hebt deursensors waar een alarm aan gekoppeld zit (zodra de verbinding tussen twee magneetjes weg is terwijl alarm is ingeschakeld, gaat hij af).

Maar je hebt ook andere versie die ze bijv. in winkels gebruiken, zodra de deur wordt geopend (dus deurmagneet geen contact meer maakt) of iemand door de deur heen loopt, dat hij een geluidje afgeeft.

Weet iemand hoe zo iets heet? Ik dacht deurklikker, maar daar kan ik niks op vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
18.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deursensor bel.
Zoek daar maar eens op. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of Doorgangsmelder.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
De magneten zelf van een alarminstallatie heten "magneetcontacten" of "deurcontacten" en voor de bel bij het openen van een deur kan je zoeken op "draadloze winkelbel" deze werken soms trouwens ook met een laser zoals bij liftdeuren. Als de straal onderbroken word gaat de bel af.

Antwoorden (2)

Ik denk dat je een reach-schakelaar bedoelt. Deze heb je in mechanische uitvoering, maar ook zoals jij aangeeft in benaderingssensor (met magnetisme). Een voorbeeld hiervan kan zijn een remlicht-schakelaar die op het rempedaal van een auto gemonteerd zit. Alleen geeft hij dan geen geluid, maar gaan de remlichten branden.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reedcontact :)
Wat je zoekt is een deurschakelaar, zoals je die vroeger in winkels aantrof. Als er iemand door de deur komt, gaat de deurbel in het achterhuis bellen.
Die zijn als zodanig niet meer te koop. de meeste deurschakelaar laten de bel rinkelen zo lang de deur open staat. Bij de ouderwetse schakelaars werd het contact alleen gemaakt als de deur "langs "kwam. je zult een dergelijke constructie zelf moeten maken.
Een moderne oplossing kan een combinatie van een magneetcontact met een deurbel van klik-aan-klik-uit zijn. Je moet dan wat wat experimenteren met de plaats van het magneetcontact.