met wat kan ik best mijn houten vloer instrijken zodat er minder splinters uit los komen?

Ik heb in mijn woonkamer een oude en mooie houten vloer. als je erop stapt lijkt hij glad. Maar als ik hem bv. inwrijf, dat heb ik vaak splinters in mijn hand.
Kan ik hem met iets behandelen zodat er minder splinters los komen? Of hem met één of ander middel instrijken zodat er een laag opkomt of zoiets?
Hem schuren zie ik echt niet zitten dan hangt mijn hele huis onder het stof.

8 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je hem laat schuren en opnieuw laat behandelen, heb je zo als geen last van stof, het stof wordt goed opgevangen. Laat er eens een deskundige naar kijken, zonde van zo'n vloer om hem te verwaarlozen uit angst voor stof..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goeie filters op de stofzuiger, eventueel met lange slang zodat ie buiten kan staan en je hebt nauwelijks stof bij het schuren.

Het beste antwoord

Op de houten vloer een transparante parketlak aanbrengen in 2 lagen. zo nodig 3 lagen.
Deze parketlak op waterbasis, droogt zeer snel en is bijna reukloos.
Het vormt een zeer slijtvaste doorzichtige laag op je vloer

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb onze houten vloer er ook mee gedaan, werkt zeer snel met een roller en je hout krijgt een mooiere uitstraling.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
liveisgreat
8 jaar geleden
ah zie ik helemaal zitten dan eddijst. en vermits het bijna reukloos is kunnen we het wel deze winter nog doen zolang het niet te koud wordt.
heb je een tip voor merken die wel goed zijn hiervoor? kan je dat dweilen?
kan je dat product bv. ook over beits aanbrengen (ik zou die vloer lichtjes willen bijkleuren)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik het merk Rambo vloer en pakket applicator, de eerste laag kan je met een kleurtje doen, en daarna de transparante. kan over beits heen, wel licht opschuren.
kan je met waterproef schuurpapier doen, dat stuift niet.