Is het nadelig om een radiator op 130 cm boven de grond te plaatsen (boven een kast ipv achter de kast)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat is nadelig. Lees verder waarom.
Aangezien warmte opstijgt (dus door de radiator verwarmde lucht ook) kun je de radiator het best laag plaatsen. Als het mogelijk is, dus naast de kast. Boven de kast kan uiteraard, maar in geval er iets mankeert kun je er slecht bij. Indien lekkage optreedt ben je ook de gebraden haan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+
Ook vanwege de waarschuwing m.b.t. lekkage.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Vooral vanwege de subtiele waarschuwing met betrekking tot de lekkage.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als een radiator op 1,3 mtr hangt kan je er juist heel goed bij.
Het lijkt me ook geen gezicht trouwens, een radiator halverwege de muur.
De ander nadelen zijn al genoemd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Radiator van bijvoorbeeld 20 cm breed en 100cm hoog tegen de zijkant van de kast zetten? Als je hem achter de kast plaats kan je beter een dunne convector plaatsen. Het kan ook met een gewone.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt radiatoren voor badkamers die echt behoorlijk 'dun' zijn, ik bedoel het model met 'spijlen'. Die zou je evt. wel achter je kast kunnen zetten, zeker als je zoals je voorstelt de kast zo te plaatsen dat er lucht naar de radiator kan toestromen. (nadeel: je kunt er dan lastig bij).
Maar als het mogelijk is, kun je die radiator nog beter aan een van de andere wanden van je hal aan (laten) brengen. misschien een idee?

Andere antwoorden (1)

nadelig kan het niet zo veel zijn alleen dat de verhouding van de warmteafgifte ( Kcal of Watt ) niet meer overeenkomt voor de berekening van de warmte in de kamer