waar koop ik een passer die 40 tot 60cm doorsnede cirkel kan tekenen?

een scholierenpasser is dus te klein.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Zo'n passer kan je kopen bij een in tekenmaterialen gespecialiseerde winkel.

Bijvoorbeeld bij Harolds in Rotterdam:

Burgemeester van Walsumweg 730
3011 MZ Rotterdam
verkoop@harolds.nl
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
is er ook zo soort winkel in zwolle / deventer te vinden? gezien wijhe - rotterdam nogal ver is...ik zal eens wat hobby / tekenwinkels zoeken dankjewel antoni
Antoni
8 jaar geleden
De winkel in Rotterdam is mij bekend, maar ja, het klopt, er zijn vast wel vergelijkbare winkels te vinden die dichter bij jou in de buurt zijn.

Andere antwoorden (3)

Als het voor éénmalig gebruik is:
Pak een latje iets groter dan de straal van je cirkel. Sla aan één uiteinde een spijker er dwars doorheen. Boor aan het andere uiteinde een gat precies zo groot als een potlood dik is en steek daar je potlood doorheen. Klaar!
Moet hij variabel van lengte zijn?
Neem een latje dat wat groter is en doe hetzelfde als hierboven. Zaag het latje in het midden door. Leg de latjes over elkaar en bind er een stuk of wat elastiekjes stevig omheen. Door de latjes over elkaar te schuiven kun je jouw passer langer of korter maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daarvoor zijn schoolbordpassers heel geschikt. De bron heeft overal in Nederland winkels, waar je helaas een pasje voor nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bij Staples Online kunnen ook particulieren terecht, zonder pasje.
als je het maar éénmaal nodig hebt....neem een potlood, bind er een touw om. meet de benodigde centimeters (bv. 30 cm) en maak daar een knoop in de touw. leg touw en potlood op een blad papier, en neem het touw vast bij de knoop en draai met je anderen hand en het potlood op het papier een cirkel.
Ik doe het soms ook met een potdeksel van een grote kookpot. of met een omgekeerde bloempot. Maar niet iedereen heeft dat voorhanden natuurlijk...
Heb je het meer nodig dan één keer, cfr. de andere antwoorden voor een passende passer.