Wat is dit voor soort gereedschap precies? (zie foto)

Kan iemand mij vertellen wat dit precies voor gereedschap is en hoe te gebruiken? Eventueel de bron (link) erbij zetten aub.

Enige wat ik weet is dat het een soort handboor is maar ik kan niets vinden op internet hoe het precies heet en hoe het precies moet worden gebruikt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke thnx! Weten jullie toevallig ook hoe ik er een ander bitje/boortje op zet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, door het gekartelde klembusje naar achteren te schuiven (omhoog) kan je het bitje er uit trekken en er een andere in zetten

Antwoorden (4)

dat is een automatische schroevendraaier

Toegevoegd na 7 minuten:
Door de schroevendraaier op de schroef te plaatsen en op het gereedschap te drukken, draait de schroef zich vanzelf in het hout. Met het schakelaartje kun je de draairichting veranderen en zo de schroef losdraaien. Door het schakelaartje in het midden te zetten kun je de schroevendraaier als een gewone schroevendraaier gebruiken.

Dit gereedschap stamt uit de jaren '70. Vastdraaien van schroeven ging nog redelijk, maar losdraaien was meestal weinig succesvol. Voorloper van de huidige elektrische accu schroevendraaier.

De verschillende kopstukjes zijn een soort bitjes, voor gleufschroeven en kruiskoppen. Er zat doorgaans ook een boor bij, maar om daar een gaatje mee te boren moet je wel eerst vakantie opnemen! De kopstukjes kunnen in het handvat opgeborgen worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is een POMPschroevendraaier

Toegevoegd na 57 seconden:
Je hoeft dus geen draaiende beweging te maken want je kunt deze indrukken, gaat dus sneller en je krijgt geen pijn in je polsen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een pompschroevendraaier. Door de klos op en neer te bewegen gaat de as draaien en met de schakelaar kun je de draairichting omkeren.

Toegevoegd na 11 minuten:
Het boortje is bedoeld om voor te boren en voldoet daarvoor prima.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is een pompschroevendraaier. De voorloper van de accutol. Het bitje op de schroef te zetten en vervolgens het handvat onder spanning te douwen tegen de schroef. Het spiraal zorgt voor de wenteling en draait de schroef vast