Hoe maak ik de vorm van het Carnaval Festival?

Ik wil graag in een lege ruimte een carnaval festival pop nabouwen. Welke weet ik nog niet . Maar ze hebben allemaal een beetje een aparte vorm als buik.. Ik zou echt niet weten hoe ik dit zou moeten maken en op welke manier. Het hoofd enzo zal wel gaan. Maar de buik lijkt me moeilijk

Foto = http://www.parkspot.eu/parkoverzicht/wp-content/uploads/2013/11/Efteling-Carnaval-Festival-4.jpg

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Toch is de buik, net als het hoofd, gewoon een ronde vorm. Met daarop een kegel. En bovenop die kegel dus de tweede bal als hoofd. Op de foto is absoluut niet te zien welk materiaal ze gebruikt hebben. Wellicht styropor ballen, en vellen kunststof, maar het kan ook zomaar gegoten beton zijn.

Het makkelijkst en goedkoopst wordt het denk ik als je ze maakt van papier mache (bijvoorbeeld om een strandbal, of als het niet zo groot hoeft een ballon. Het stuk met het tuutje openlaten en groot genoeg om de bal(lon) er na leeglopen / lekprikken weer uit te vissen). Met karton kun je daarop dan na drogen een kegel vormen, vastlijmen op de buik-bal en samen weer in de papier mache zetten.

Voor de handen , schoenen en oren zul je een lichte soort boetseerpasta kunnen gebruiken. De oren lijm je rechtstreeks op het hoofd, de handen werk je draad in mee dat je later door je lijf heen kunt rijgen. Vermoedelijk moet je het lijf ook ergens mee verzwaren, zand bijvoorbeeld, of gips, zodat het blijft staan.

De kunst zal hem vooral zitten in de afwerking. Verven, accesoires maken, beschilderen. Het opdelen in grondvormen is slechts de eerste stap. Hoe ver je daarna komt, hangt een beetje af van je eigen creativiteit en inventiviteit.