Hoe krijg ik vastgeroeste schroeven uit een (giet)ijzeren parasolvoet los?

De schroeven in mijn parasolvoet zijn vastgeroest in het onderste ijzeren deel van mijn oude parasol. Nu heb ik een nieuwe parasol, maar ik krijg de schroeven niet los, waardoor ik de oude parasol niet kan verwijderen. Hoe krijg ik ze los?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.1K
Thecis
8 jaar geleden
Als de parasol echt weg gaat, kan je een slijtpol gebruiken Minder schadelijk, kruipolie. Net zoals cola even in laten trekken, tikje tegen de schroef geven en draaien.

Het beste antwoord

Er is een ding dat altijd helpt en dat is kruipolie. Bij de betere doe-het-zelfzaak hebben ze die altijd juist speciaal hiervoor. Ik had ooit hetzelfde probleem bij een metalen buitenlampje en de schroef was niet te verwijderen, wat ik ook probeerde. Ik kreeg het advies van de buurman om kruipolie te gebruiken en hij gaf mij zijn bus IMAL van Griffon. IMAL staat voor 'ik maak alles los' en dat deed de spray al snel! Dit is een hoogwaardige kruipolie die de roest snel los maakt. Wellicht doen de meeste kruipoliespray dit wel, maar deze in elk geval!
8 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je kan het proberen met cola of met het middel wd 40
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan het inspuiten met sileconespray of weggooien
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probeer de schroeven te laten schrikken. Zet er een drevel op en sla hierop met de hamer. Grote kans dat de naad nu loslaat.

De andere gegeven tips zijn ook aanraders!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maak gebruik van een linkse tap, ook wel boutuitdraaier of moersplijter genoemd.

Sla precies in het midden van de schacht van de schroef, een gat met een priem. Dit zorgt er voor dat u een recht gat kunt boren en uw boor niet wegloopt. Zodra u klaar bent met boren draait u de linkse tap (boutuitdraaier) in het gat. Draai vervolgens rustig uw schroef of bout los. Een boutuitdraaier vind U in de bouwmarkt