Hoe krijg ik alle lak van een tafel?

Ik wil een Tafel beitsen en de lak eraf halen. Het schijnt nogal een klus te zijn met de schuurmachine omdat die laklaag erg dicht en dik is. Is er een snellere manier om de lak te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Remover zoals in antwoord of een zware schuurmachine met een grove korrel en als het ff kan een goeie bedrijfsstofzuiger.
Grove korrel totdat je bijna door de laklaag heen bent, dan naar een minder grove korrel en oppassen want als de lak weg is gaat het ineens heel snel.

Het beste antwoord

Allereerst,is je tafel massief of fineer,als het fineer is,dan heel voorzichtig,met een schuurmachine ben je er zo door heen.
Is het massief,neem een flinke grove korrel, en schuren maar,dat kan geen kwaad.
Is het fineer,dan zou ik hem in de afbijt zetten,eerst met een schrapper de lak er af halen,en dan schuren met een grove korrel en na schuren met fijn.
Succes
burgos
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteindelijk is het gelukt met een excentrische schuurmachine.De bandschuurmachine had ook gekunt maar dan ga ik wel snel door het hout heen als ik niet uitkijk. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Wij hebben het in het verleden met een remover gedaan. Ik weet niet welke merken er nog bestaan. Even naar een verfwinkel gaan. Het spul is erg agressief en giftig. Probeer het buiten of ergens waar veel gelucht kan worden gedaan, Handschoenen en lange mouwen aan. Als je het spul opbreng kun je het er met een verfkrabber afhalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je kunt ook met een verfbrander en een krabber aan de gang gaan beetje warm stoken en als de verf gaat bobbelen krab je het er zo af geen giftige middelen werkt prima