Hoe verwijder ik een opdruk van plastic?

Ik heb een plastic potje met daarop een opdruk van een eendje. Deze wil ik graag verwijderen zodat het geen kinderlijk potje meer is. Hoe kan ik dit het beste verwijderen zonder het potje te beschadigen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.3K
Amadea
9 jaar geleden
Bedoel je met potje een nachtspiegel, of is het een voorraadbusje?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bepalend daarvoor is het soort plastic, waar het potje van gemaakt is. Vaak staat onder van kunststof gemaakte voorwerpen een driehoekje met cijfer er in en letters er onder. Bij PE en PP hecht de verf altijd slecht en is een afbeelding altijd met licht geweld (nagel) te verwijderen, waarbij licht verwarmen met een haarföhn helpt. Deze kunststoffen voelen vettig aan en drijven op water. Zijn bestand tegen de meeste oplosmiddelen.
Bij andere kunststoffen wil de föhn ook wel helpen. Oplosmiddelen tasten deze kunststoffen meestal aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is hard plastic (zoals een drinkbeker) op de onderzijde staat PP. Ik ga het eens met een föhn en krabben proberen. Bedankt!

Het beste antwoord

Hallo,
Ik heb goede ervaringen met het zgn. balbo sponsje, zo heette deze vroeger. Dit soort is nu in ieder geval te krijgen bij het kruidvat en zijn kleine witte sponsjes (Wonderspons en per 2 verpakt). Bij Action in het grijs. Je kunt zelfs van kerstballen de buitenste laag verwijderen zodat het glas overblijft.
Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor deze handige tip JGH!