Groen gele draad niet mee aan sluiten dit is de aardedraad. De rest is blauw aan blauw. En dan zwart aan zwart (schakel draad ) of zwart aan bruin als je die hebt. Succes ! Zet wel voor je begint in de meter kast de stop uit of schakelaar uit zodat je veilig kan werken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vrijwel elke buitenlamp heeft 3 aansluitpunten, alleen de geel-groene (aarde) aansluiting is bij een buitenlamp meestal geen draad maar een (aansluit) schroef op de beugel/frame/of elk ander metalen onderdeel van de lamp.
Dit punt is wel belangrijk aan te sluiten om de werking van de aardlek te garanderen, zonder deze aansluiting kan bij vocht b.v. de (buitenkant/montagebeugel) van de lamp onder stroom komen te staan.
Een buitenlamp zonder (derde geel-groene) aansluiting is volledig van kunststof of van slechte gevaarlijke kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist, en door de aardedraad kan de spanning afgevoerd worden, daardoor ontstaat een te hoge lekstroom en zal de aardlek er uit vliegen.