Hoe deuk je en veldvles uit?

Ik ben op een veldfles gevallen en nu zot er een flinke deuk in ik hoop dat iemand een slimme manier heeft om hem uit te deuken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.6K
Amadea
9 jaar geleden
Waarschijnlijk kan je beter een nieuwe kopen.
Bordensteker
9 jaar geleden
Wat voor vorm had-ie (voordat de deuk er in kwam)?
Een plat model veldfles nu ineens naar rond uitdeuken helpt je misschien niet zoveel verder.
Wat voor materiaal?
Zitten er plastic delen aan of op gemonteerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Bordensteker
Goed punt. In principe zijn alle antwoorden bruikbaar.
De methode die de vraagsteller zou kunnen hanteren is echter afhankelijk van de vraag wat voor veldfles het betreft, met name het materiaal.

Antwoorden (4)

Tot aan de rand vullen met water en in de vriezer plaatsen.
Ieder uur even checken hoe het er voor staat.
Het water zet uit in de vriezer en egaliseert zo de deuken.

LET OP:
De veldfles kan exploderen als deze te lang in de vriezer staat; dus echt regelmatig controleren!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je veldfles niet van erg dik aluminium o.i.d. is gemaakt kun je de veldfles ongeveer voor de helft vullen met 'verse' cola, of elke frisdrank met flinke hoeveelheid prik(Sinas is altijd wat minder).
En dan flink schudden....en eventueel over de deuk wrijven met de vinger...

Toegevoegd na 28 seconden:
Niet vergeten de dop er strak op te draaien... :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo deden wij dit vroeger.vul de fles .neem het rubbertje van de sluiting en leg dat op de flessenhals.druk dit tegen de kraan aan en open langzaam de kraan een beetje.zorg voor genoeg tegendruk met je handen en langzaam zullen de butsen en deuken verdwijnen.
9 jaar geleden
Ingedeukte fles helemaal vullen met water en het rubbertje van de stop doen. Dit rubbertje op de tuit van de fles leggen. Nu een fietspomp nemen en ze stevig op de rubber duwen. Vervolgens pompen. U gaat de deuken zo zien verdwijnen. Het kan zijn dat u bij fel gehavende flessen tussenin water moet bijvullen.